Τι είναι Σελίδα Προορισμού (Landing Page)

ti-einai-selida-proorismou-landing-page

Στο παρόν άρθρο θα δούμε αναλυτικά τον ορισμό της Σελίδας Προορισμού (αγγλικά Landing Page) και πως μπορείτε να την εκμεταλλευτείτε στο έπακρο, ώστε να μεγιστοποιήσετε τις πωλήσεις στην επιχειρηματική οντότητα σας.

Τι είναι μια σελίδα προορισμού (Landing Page);

Μια σελίδα προορισμού είναι οποιαδήποτε ιστοσελίδα στην οποία καταλήγει να βρίσκεται ένας χρήστης στο διαδίκτυο, όμως στον τομέα του μάρκετινγκ, το Landing Page θεωρείται συνήθως μια αυτόνομη σελίδα, διαφορετική από την αρχική ή οποιαδήποτε άλλη απλή σελίδα, και επί της ουσίας εξυπηρετεί έναν και μοναδικό σκοπό, δηλαδή την πώληση. Η σελίδα προορισμού είναι η επέκταση και η συνέχεια όλου του περιεχομένου που έχετε δημιουργήσει στον ιστότοπο σας. Ουσιαστικά, είναι το επόμενο βήμα για να μετατρέψετε τον απλό επισκέπτη σε πελάτη, παροτρύνοντας τον να αγοράσει κάποιο προϊόν ή υπηρεσία από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Η σελίδα προορισμού πρακτικά φτιάχνεται με κύριο σκοπό να παρουσιάσει πληροφορίες  για τα αγαθά, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεται στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, ενώ μέσα από την παρουσίαση δίνεται παράλληλα κάποιο μεγάλο κίνητρο στο χρήστη, όπως κάποια εκπτωτική προσφορά προκειμένου να αγοράσει το εμπόρευμα σας, διότι υποτίθεται ότι πρόκειται για τεράστια ευκαιρία που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τη χάσει, αφού δεν υπάρχει πουθενά αλλού στο διαδίκτυο.

Επιπλέον, για την καλύτερη δυνατή προσέγγιση των δυνητικών πελατών, πέραν των προαναφερόμενων, οι σελίδες προορισμού κατασκευάζονται με τέτοιο έξυπνο τρόπο, ώστε να προσφέρουν κάτι αντικειμενικά ξεχωριστό, όπως ένα δωρεάν eBook που κοστίζει για παράδειγμα 25 ευρώ, δωρεάν δοκιμή κάποιας υπηρεσίας για ένα μικρό χρονικό διάστημα, συμμετοχή σε διαγωνισμό ή κλήρωση, εγγραφή σε κάποιο διαδικτυακό σεμινάριο, και όλα αυτά σε αντάλλαγμα να υποβάλει τα προσωπικά του στοιχεία στην ειδική φόρμα για να του στέλνετε ειδικές προσφορές ανά μία ή δύο εβδομάδες.

Μια καλή σελίδα προορισμού για να θεωρείται πως κάνει σωστή δουλειά πρέπει να πείθει τον υποψήφιο πελάτη ότι αξίζει τον κόπο να σας παρέχει τα προσωπικά του στοιχεία σε αντάλλαγμα για ό, τι έχετε να του προσφέρετε. 

Επίσης, δεν χρειάζεται να έχετε μόνο μία σελίδα προορισμού, αλλά μπορείτε ταυτόχρονα να έχετε δεκάδες ή εκατοντάδες, αρκεί φυσικά να έχουν σκοπό ύπαρξης και να μην είναι απλά ένα κείμενο 20 λέξεων. Στην πραγματικότητα, μία μεγάλη μερίδα πεπειραμένων επαγγελματιών στο μάρκετινγκ προτείνουν ανεπιφύλακτα να διατηρείται στον ιστότοπο σας πολλές σελίδες προορισμού, που στοχεύουν σε κατηγοριοποιημένους χρήστες, όπως για παράδειγμα σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες, σε κάποιο φύλο, και ούτω καθεξής.

Διαφορετικοί τύποι σελίδων προορισμού

Κατ' αρχάς, είναι επιτακτική ανάγκη να υπογραμμιστεί πως δεν είναι όλες οι landing pages ίδιες, και όσοι webmasters έχουν πέσει σε τούτο το ατόπημα, είναι ομολογουμένως  πέρα για πέρα λάθος, και επιβάλλεται να αλλάξουν τακτική αν δεν θέλουν να ακολουθούν τη λάθος κατεύθυνση αναφορικά με το μάρκετινγκ του ιστότοπου τους. Φερειπείν, η κάθε μία ξεχωριστά πρέπει να περνάει ξεχωριστό μήνυμα, και να μη λένε όλες το ίδιο πράγμα, διότι θα πρόκειται για spam, άσχετα άμα δεν το καταλαβαίνετε.

Και κατά γενικό κανόνα, η χρήση σελίδων προορισμού δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε webmaster να επιτύχει πολλαπλούς στόχους που δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν με απλά άρθρα ή με σελίδες προϊόντων στο e-shop του, αφού τυπικά ωθεί τον χρήστη με κίνητρα να ολοκληρώσει μία ακολουθία ενεργειών μετά το πρώτο κλικ και την είσοδο του στην ειδικά διαμορφωμένη Landing Page.

Δημιουργώντας μια καλή Landing Page, έχετε τα εχέγγυα να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες αλληλεπίδρασης με τον υποψήφιο πελάτη, και κατ' επέκταση να αυξήσετε τις πιθανότητες μετατροπής. Όμως το ζητούμενο της υπόθεσης είναι να διασφαλίσετε ότι χρησιμοποιείτε το σωστό είδος σελίδας προορισμού που δημιουργήθηκε μέσα από εκτενή  έρευνα για να επιφέρει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα.

Σελίδα προορισμού εναντίον αρχικής σελίδας ιστότοπου

Πρώτα απ 'όλα, είναι γεγονός πως σίγουρα αρκετοί άνθρωποι θα αναρωτιούνται γιατί πρέπει να μπουν στη διαδικασία να κάνουν τον διαχωρισμό των απλών σελίδων, του homepage, των άρθρων, και του landing page.

Η απάντηση είναι ότι, ενώ η επισκεψιμότητα στην αρχική σελίδα σας είναι αναμφίβολα καλή, εν τούτοις είναι λιγότερο πιθανό να οδηγήσει σε κάποια μετατροπή, όπως έχει την θετική ιδιότητα να πράξει ευκολότερα μια καλά διαμορφωμένη landing page. Οι αρχικές σελίδες περιέχουν πολλές πληροφορίες και προκαλούν συνήθως σύγχυση στο χρήστη, αφού τις περισσότερες φορές είναι αναγκασμένοι να πλοηγηθούν σε μια ποικιλία διαφορετικών τοποθεσιών, και τελικά αφού έχουν μπερδευτεί, ίσως να εγκαταλείψουν την διαδικτυακή τοποθεσία σας  και να μεταβούν σε κάποιο ιστότοπο ενός ανταγωνιστή σας που είναι πιθανότερο να βρουν αμέσως εκείνο που ψάχνουν σε αντίθεση με εσάς.

Εάν ένας επισκέπτης φτάσει στην αρχική σας σελίδα έχοντας κατά νου έναν συγκεκριμένο στόχο, μπορεί να μπερδευτεί εάν πρέπει πρώτα να εξετάσει διάφορες υπηρεσίες και επιλογές προϊόντων. Ο κύριος στόχος της αρχικής σελίδας είναι να κατευθύνει τους χρήστες σε άλλες σελίδες όπου θα βρουν τις πληροφορίες που ενδεχομένως να αναζητούν. Οι σελίδες προορισμού εξαλείφουν αυτό το περιττό βήμα, γιατί αδιαμφισβήτητα είναι το σημείο που θέλουμε να καταλήξει ο επισκέπτης, χωρίς να μεταβεί πουθενά αλλού.

Η αρχική σελίδα παρουσιάζει όλες τις διαθέσιμες επιλογές που προσφέρει η επιχείρηση σας, ενώ μια landing page προσφέρει μια απλή και ξεκάθαρη παρότρυνση για δράση.

Σχεδίαση σελίδας προορισμού

Όσοι είσαστε εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο, με μία πρόχειρη αναζήτηση θα βρείτε άπειρα εργαλεία που παρέχονται, τόσο επί πληρωμή, όσο και δωρεάν για την κατασκευή και τον εμπλουτισμό μιας landing page. Μάλιστα, σας πληροφορώ πως δύναται με μηδαμινό κόστος να δημιουργήσετε κάτι υπέροχο και συνάμα εντυπωσιακό που θα πείσει το χρήστη  να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες, όπως για την πολυπόθητη μετατροπή από επίσκεψη σε αγορά.

Επειδή προφανώς, οι περισσότεροι από εσάς τυχαίνει ο ιστότοπος σας να τρέχει στο CMS του wordpress, οφείλετε να ξέρετε πως στο αποθετήριο με τις επεκτάσεις του wordpress.org υπάρχουν αξιόλογα plugins που θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε με συνοπτικές διαδικασίες μία εκπληκτική landing page. Βέβαια για να μην υπάρχουν παρερμηνείες, η επιλογή είναι καθαρά δική σας υπόθεση, αφού εννοείται πως ο κάθε ένας έχει ξεχωριστές ανάγκες και δεν είμαστε όλοι το ίδιο.

Ωστόσο, προσωπικά συνιστώ να δοκιμάσετε το plugin που φέρει την ονομασία Elementor, είναι ένα εξαίσιο εργαλείο τύπου Website Builder που διατίθεται σε 4 διαφορετικά πακέτα: 

  • Free: Είναι δωρεάν  αλλά με πολλούς περιορισμούς και ελάχιστες ικανότητες
  • Personal: 49 δολάρια το χρόνο για 1 site
  • Plus: 99 δολάρια το χρόνο για 3 site
  • Expert: 199 δολάρια το χρόνο για 1.000 site

Σε γενικές γραμμές, σας προτείνω να εστιάσετε την προσοχή σας στην δομή που πρέπει να έχει μία landing page, και οι πληροφορίες που θα παρατίθενται εκεί μέσα να έχουν μία συνοχή και μία σαφήνεια, εξηγώντας ξεκάθαρα τι είναι αυτό προσφέρεται, ποιοι είσαστε εσείς,  ποιο είναι το τελικό κόστος που θα πρέπει να πληρώσει ο πελάτης, χωρίς κρυφές χρεώσεις, και φυσικά είναι αυτονόητο πως θα πρέπει να υπάρχουν θετικές κριτικές από άλλους πελάτες που ψώνισαν το ίδιο προϊόν και έμειναν ικανοποιημένοι, αλλά φροντίστε να είναι αλήθεια όσα γράφετε, γιατί ενδέχεται σε διαφορετική περίπτωση να εκτεθείτε ανεπανόρθωτα και τελικά να λερώσετε την επιχειρηματική σας φήμη, κάτι που πιστέψτε με δεν αξίζει να ριψοκινδυνέψετε.