Τι είναι το Pinterest και γιατί χρησιμεύει στους ιστότοπους

ti-einai-to-pinterest

Ανοίγω την Αυλαία με ένα αγαπημένο ιστότοπο που τον χρησιμοποιώ ανελλιπώς από το 2010, και φυσικά εννοώ το Pinterest (ελληνιστί πίντερεστ). Εν τούτοις, για ένα περίεργο λόγο δεν εκτιμήθηκε η αξία του από το ευρύ κοινό σε σύγκριση με τις ανταγωνιστικές πλατφόρμες, όπως για παράδειγμα το Instagram που έχει την στήριξη του Facebook και αντικειμενικά έχει συνθλίψει οποιονδήποτε αντίπαλο έχει βρεθεί στο διάβα του.

Βέβαια εκείνο που δεν γνωρίζει ο κόσμος είναι πως ο συγκεκριμένος τομέας είναι υπέρ κορεσμένος, με δεκάδες μικρότερες πλατφόρμες που η πλειονότητα εξ αυτών είναι άγνωστες και είναι καταδικασμένες να κλείσουν λόγω των υψηλών λειτουργικών εξόδων που έχουν για την φιλοξενία εκατομμυρίων φωτογραφιών. Αλλά μυστηριωδώς ξεφυτρώνουν διαρκώς καινούργιες πλατφόρμες σε τούτο το χώρο, προφανώς γιατί λιμπίστηκαν τη δόξα του instagram και του Pinterest, και νομίζουν πως είναι εύκολο να διακριθούν και αυτοί στον τομέα διαμοιρασμού φωτογραφιών.

Η βασική αιτία που πήρα την πρωτοβουλία να γράψω ένα εκτενές άρθρο αποκλειστικά για το Pinterest οφείλεται στο γεγονός πως προσφέρει διάφορα και σημαντικά οφέλη στους ιδιοκτήτες ιστότοπων που αν τα εκμεταλλευτούν ενδεχομένως να δουν μία μικρή αύξηση της επισκεψιμότητας στο Google analytics τους, και κατά δεύτερο λόγο να αποκτήσουν μερικά χρήσιμα backlinks απολύτως δωρεάν, όπως και άλλα πολλά προτερήματα που θα εξηγήσω στις παρακάτω ενότητες.

Τι είναι το Pinterest

Το Pinterest είναι ένα κοινωνικό δίκτυο που βασίζεται στην κοινή χρήση φωτογραφιών, βίντεο και εικόνων. Το όνομα προέρχεται από την ένωση των αγγλικών λέξεων pin (καρφίτσωμα) και interest (ενδιαφέρον). Το Pinterest επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν προσαρμοσμένους πίνακες που επί της ουσίας πρόκειται για συλλογή υλικού που έχουν φτιάξει είτε οι ίδιοι ή το συλλέγουν από διάφορες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο και το αναδημοσιεύουν στο προφίλ τους βάσει προκαθορισμένων θεμάτων που επιλέγονται αποκλειστικά από αυτούς.

Στο Pinterest, ο χρήστης χρησιμοποιεί το κουμπί "Αποθήκευση" που εμφανίζεται στο περιεχόμενο πολυμέσων (όπως εικόνες και βίντεο) μιας ιστοσελίδας. Το κουμπί «pint it» σας επιτρέπει να «καρφιτσώσετε» αυτά τα περιεχόμενα στον πίνακα σας, οργανώνοντάς τα σε κατηγορίες ενδιαφέροντος. Το Pinterest μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook, το Twitter, το Flickr, όπως και σε συμβατικούς ιστότοπους κάθε είδους που έχουν φωτογραφικό υλικό, και όχι μόνο.

Pinterest ιστορία και επιτυχίες 

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα επινοήθηκε και φτιάχτηκε το 2010 από τους Evan Sharp, Paul Sciarra, και Ben Silbermann, ενώ ο αριθμός των χρηστών αυξήθηκε δραστικά από 1,2 εκατομμύρια τον Αύγουστο του 2011 σε πάνω από 4 εκατομμύρια το Νοέμβριο του 2011. Ωστόσο το σπουδαιότερο επίτευγμα του ήταν ότι κατόρθωσε να φτάσει τους 200 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες τον Ιούνιο του 2018. 

Σήμερα συγκαταλέγεται μεταξύ των 100 κορυφαίων ιστότοπων παγκοσμίως με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, και μάλιστα τη δεδομένη χρονική στιγμή βρίσκεται στην 39η θέση σύμφωνα με την κατάταξη της Alexa. Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής εκτιμάται ότι το 80% των χρηστών είναι γυναίκες, ενώ στην Ιταλία τα ποσοστά είναι εντελώς αντίθετα, με το 78% των χρηστών να είναι άνδρες.

Το Pinterest κατά κάποιο τρόπο, έπαιξε σημαίνοντα  ρόλο στην προεκλογική εκστρατεία για την εκλογή του ηγέτη του ρεπουμπλικανικού κόμματος του 2012 στις ΗΠΑ. Οι σύζυγοι και των δύο υποψηφίων προέδρων δημιούργησαν τους δικούς τους λογαριασμούς: Και πιο αναλυτικά, η Ann Romney, σύζυγος του Mitt Romney, ήταν η πρώτη που έκανε το ντεμπούτο της στην πλατφόρμα ανοίγοντας τον δικό της λογαριασμό τον Μάρτιο του 2012, ενώ η πρώην Πρώτη Κυρία Michelle Obama δημιούργησε το δικό της προφίλ τον Ιούνιο του 2012.

Τον Φεβρουάριο του 2013, το Reuters και το ComScore σε μία έρευνα που διεξήγαγαν από κοινού ανέφεραν ότι το Pinterest άγγιξε αισίως τους 48,7 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Ενώ μία άλλη σχετική μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του 2013 από τη Γαλλική εταιρεία «Semiocast» ανέφερε ότι ο ιστότοπος είχε πάνω από 70 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, ένα αντικειμενικά μεγάλο νούμερο αν αναλογιστούμε πως η συγκεκριμένη διαδικτυακή τοποθεσία μετρούσε μόλις τρία χρόνια ζωής, και κατόρθωσε να φτάσει τόσο ψηλά χωρίς τη βοήθεια κανενός.

Πως χρησιμεύει στους ιστότοπους

Αρχικά να εξηγήσω πως τα οφέλη που προέρχονται από το Pinterest χωρίζονται σε δύο κυρίες κατηγορίες, τα άμεσα και τα έμμεσα. Στα άμεσα προτερήματα και ίσως το κυριότερο από όλα είναι ότι αν αναδημοσιεύεις τις φωτογραφίες των άρθρων σου στην πλατφόρμα μαζί με το URL του εκάστοτε άρθρου θα λαμβάνεις πολλαπλά backlinks, και αυτό συμβαίνει διότι υπάρχουν δεκάδες Pinterest domain name που είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους και όταν δημοσιεύεται μία ανάρτηση από τον χρήστη τότε διαμοιράζεται σε όλους αυτούς τους τομείς.

Ας γίνω πιο κατανοητός για να μπείτε κατευθείαν στο ζουμί της υπόθεσης. Φερειπείν, ας υποθέσουμε ότι εγώ δημοσιεύω ένα άρθρο του seomarketing.gr στο Pinterest.com, τότε αυτόματα δημοσιεύεται και στα υπόλοιπα domain name που ανήκουν στην ιδιοκτησία αυτής της εταιρείας, δηλαδή στα εξής:

  • Pinterest.cz Τσέχικα
  • Pinterest.dk Δανικά
  • Pinterest.nl Ολλανδικά
  • Pinterest.fi Φινλανδικά
  • Pinterest.fr Γαλλικά
  • Pinterest.fr Γερμανικά
  • Pinterest.gr Ελληνικά
  • Pinterest.in Χίντι
  • Pinterest.hu Ουγγρικά
  • Pinterest.id Ινδονησιακά
  • Pinterest.it Ιταλικά 
  • Pinterest.jp Ιαπωνικά
  • Pinterest.kr Κορεάτικα
  • Pinterest.my Μαλαισιανά 
  • Pinterest.pl Πολωνικά
  • Pinterest.pt Πορτογαλικά 
  • Pinterest.br Βραζιλία
  • Pinterest.ro Ρουμανικά
  • Pinterest.ru Ρωσικά
  • Pinterest.sk Σλοβακικά
  • Pinterest.es Ισπανικά
  • Pinterest.se Σουηδικά 
  • Pinterest.th Ταϊλανδικά
  • Pinterest.cz Τουρκικά
  • Pinterest.ua Ουκρανικά
  • Pinterest.vn Βιετναμέζικα

Επομένως με το παραπάνω παρά γίνεται εύκολα αντιληπτό πως αμέσως θα λάβετε ένα σύνδεσμο από όλα τα προαναφερόμενα domain name. Και φυσικά αυτή η λίστα θα επεκτείνεται με την πάροδο των ετών, διότι είναι σχεδόν βέβαιο πως το Pinterest κάποια στιγμή θα επεκταθεί σε όλες τις χώρες του πλανήτη με την κατάληξη του domain name που τους αντιστοιχεί σε κάθε μία από αυτές.

Λαμβάνετε επισκεψιμότητα στον ιστότοπο σας από το Pinterest

Για να μην υπάρχουν παρερμηνείες στα γραφόμενα μου και δημιουργηθούν λανθασμένες εντυπώσεις στους αναγνώστες που διαβάζουν το παρόν άρθρο, όταν εννοώ θα λάβετε επισκεψιμότητα αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Παραδείγματος χάρη, στο Texnologia.Net που έχω δημοσιεύσει έως τώρα περίπου 1.500 αναρτήσεις το Pinterest, λαμβάνω σε μηνιαία βάση περίπου 100 επισκέπτες, και φυσικά θα μπορούσα να αποκτήσω περισσότερους εάν τα keyword τα αναρτήσεων μου ήταν εκείνα που αναζητούν η πλειονότητα των χρηστών.

Εν ολίγοις εάν γίνει προσεγμένη και στοχευμένη μεθοδολογία αναρτήσεων στην πλατφόρμα του Pinterest, τότε θα υπάρχουν πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα, αλλά απαιτείται σκληρή δουλειά για να βρεις τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά, όπως κάνεις αντίστοιχα και στο search engine optimization της ιστοσελίδας σου, εφόσον είσαι φυσικά σοβαρός webmaster και δεν κάνεις άσκοπες ενέργειες στο κουτουρού που πηγαίνουν στράφι.

Visibility

Πέραν όλων των προαναφερόμενων στοιχείων που αδιαμφισβήτητα θεωρούνται θετικά για τους webmasters, υπάρχει μία ακόμη εξαιρετικά σημαντική συνισταμένη που και αυτή είναι μείζονος σημασίας για το SEO, και σχετίζεται με το visibility, δηλαδή το μέγεθος της ορατότητας του ιστότοπου σας στο διαδίκτυο. Με λίγα λόγια Πόσο μεγάλο ίχνος έχει αφήσει το website σας σε ολόκληρο τον παγκόσμιο ιστό.

Και προφανώς μαζί με το visibility λαμβάνετε ταυτόχρονα σύνδεσμο από δεκάδες domain του Pinterest, κάτι που ομολογουμένως δεν υφίσταται με το Facebook, το Twitter και το Instagram, αφού η σελίδα σας σε αυτά τα social media αφορά μόνο την κατάληξη .com, ενώ το κακό της υπόθεσης είναι πως δεν παίρνετε κανένα αληθινό backlink, παρά μόνο redirect link που δεν έχει καμία απολύτως αξία, και αυτό θα το διαπιστώσετε αν ψάξετε τη λίστα με τους συνδέσμους σας στο Google search console και θα δείτε πως δεν υπάρχει link από το https://twitter.com, το https://www.facebook.com και το https://www.instagram.com.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια