Το ίντερνετ έχει περάσει στην εποχή της εικόνας

to-internet-exei-perasei-stin-epoxi-tis-eikonas

Όσοι ασχολούνται επαγγελματικά στο διαδίκτυο, έχοντας τον δικό τους ιστότοπο, ιστολόγιο, ηλεκτρονικό κατάστημα πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών, κανάλι στο YouTube, και ούτω καθεξής, οφείλουν να κατανοήσουν μερικές παραμέτρους που κάνουν τη διαφορά, και που θα τους δώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να ξεχωρίσουν στη δουλειά τους. 

Όπως διαβάσατε στον τίτλο του παρόντος άρθρου, «το ίντερνετ έχει περάσει στην εποχή της εικόνας» κάτι που συνεπάγεται πως πλέον ο χρήστης δεν αρκείται στο να διαβάζει απλώς κάποια ποιοτικά άρθρα, αλλά ασυνείδητα επιθυμεί να δει κάτι φαντασμαγορικό που να είναι και εμπλουτισμένο με εικόνες που θα τον παροτρύνουν να προβεί σε μία μετατροπή, όπως να κάνει ένα like τη σελίδα στο Facebook και συνάμα να το κοινοποιήσει σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα που έχει λογαριασμό για να το δουν και οι φίλοι του, αφού πρόκειται πραγματικά για κάτι εκπληκτικό που αξίζει να το δουν και άλλοι συνάνθρωποί του.

Εμπλουτίστε το e-shop με ενδιαφέρουσες εικόνες και βίντεο

Ωστόσο τα πράγματα είναι ακόμη πιο περίπλοκα, όσον αφορά κάποιο e-shop, γιατί εκεί μιλάμε καθαρά για επιδίωξη μεγιστοποίησης πωλήσεων και αύξηση εσόδων, και για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός απαιτείται η σελίδα που πουλάμε το προϊόν ή την υπηρεσία να είναι έτσι δημιουργημένη, ώστε να προκαλεί κατευθείαν θετική εντύπωση στον υποψήφιο αγοραστή. 

Άλλωστε μην ξεχνάτε πως η αρχική εντύπωση είναι το ήμισυ του παντός, και όσοι ασχολούνται με τις πωλήσεις ξέρουν από πρώτο χέρι πως ένας πωλητής  έχει στη διάθεση του μόνο μερικά δευτερόλεπτα να πείσει τον πελάτη να αγοράσει τα προσφερόμενα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του. 

Επομένως, σε περίπτωση που έχετε κάποιο e-shop. π.χ. πώλησης ρούχων, θα ήταν έξυπνο από την πλευρά σας να επιστρατεύσετε την δυναμική που έχουν οι φωτογραφίες και τα βίντεο για να παρουσιάσετε όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται την μπλούζα ή το παντελόνι προς τον δυνητικό πελάτη για να αισθανθεί αμέσως πως είναι αντικειμενικά ωραίο και πρέπει να το αποκτήσει άμεσα.

Ιστότοπος με άρθρα

Ανεξάρτητα από τον τύπο ιστότοπου που έχετε στην κατοχή σας, ακόμα και αν πρόκειται για ενημέρωση που είναι η πιο διαδεδομένη μορφή διαδικτυακής τοποθεσίας στο ίντερνετ, το ζητούμενο της υπόθεσης είναι με το που δει ο αναγνώστης τον τίτλο, και κυρίως την φωτογραφία της ανάρτησης στην αρχική σας σελίδα, είτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να κάνει κατευθείαν κλικ για να μπει να διαβάσει το περιεχόμενο χωρίς να το σκεφτεί, και αυτό μπορεί να συμβεί με μία εντυπωσιακή εικόνα που έχετε ορίσει ως «featured image».

Ωστόσο ενδέχεται να συμβεί και το ακριβώς αντίθετο, φερειπείν εάν δει μία απαίσια ή αντιαισθητική εικόνα με συνέπεια να την προσπεράσει απευθείας γιατί του δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα. Φανταστείτε να έχετε γράψει ένα τρομερό άρθρο τριών χιλιάδων λέξεων που αντικειμενικά χρήζει άξιο αναφοράς για την ποιότητα που φέρει, και η εικόνα που επιλέξατε να μην είναι αντίστοιχου βεληνεκούς, τότε μάλλον σας πληροφορώ πως πολύ πιθανόν θα χάσετε ένα 20% με 30% από τα κλικ που ίσως να περνάτε αν όλα ήταν προμελετημένα σωστά.

Ανεξάρτητα από τον τύπο CMS που έχετε (Wordpress, Joomla Drupal), σχεδόν όλα παρέχουν τη δυνατότητα να υπάρχει στην πλευρική μπάρα (sidebar) η καταχώρηση δημοφιλών ή προτεινόμενων άρθρων, κάτι που σημαίνει ότι όσο πιο εντυπωσιακές εικόνες βρίσκονται σε εκείνο το σημείο, τόσο πιο πολλά κλικ θα κάνει σε αυτά, και κάπως έτσι θα αυξήσετε κατακόρυφα την παραμονή του επισκέπτη στο χώρο σας, και συνάμα θα πληθαίνουν παράλληλα οι προβολές διαφημίσεων, δηλαδλη, ακόμη κι αν δεν κάνει κλικ, θα πάρετε περίπου 1 ευρώ για κάθε 1.000 εμφανίσεις αν έχετε Google adsense.

Κανάλι στο YouTube

Εδώ τα πράγματα λίγο πιο σύνθετα, και θα σας εξηγήσω αμέσως τι εννοώ. Το κεντρικό στοιχείο πρέπει να έχετε πάντα στην άκρη του μυαλού σας είναι ότι όλα ξεκινούν από το «thumbnail», δηλαδή η αρχική εικόνα που εμφανίζεται στον θεατή και τον προϊδεάζει περίπου τι πρόκειται να δει.

Δυστυχώς, μία μεγάλη μερίδα youtubers, στην προσπάθεια τους να δημιουργήσουν ένα εξαίσιο «thumbnail», καταλήγουν τελικά στο να φτιάχνουν άσχετες εικόνες που δεν έχει άμεση σχέση με το περιεχόμενο του βίντεο και παρόλο που είναι οπτικά εκπληκτικές, αυτή η τακτική παραπέμπει σε παραπλάνηση, και πιο συγκεκριμένα σε clickbait, κάτι που δεν μου αρέσει σε κανέναν γιατί νομίζει ότι τον κοροϊδεύουν. Να θυμάστε πως οι χρήστες στο YouTube είναι ιδιαίτερα επικριτικοί με τούτο το φαινόμενο, και όποτε πέσει στην αντίληψη τους μία τέτοια παρεεκτροπή από τον δημιουργό αμέσως λαμβάνει ένα υπέροχο dislike στο βίντεο του, ενώ μπορεί μάλιστα, να κάνει και unsubscribe αν ενοχληθεί πολύ.

Με το προαναφερόμενο παράδειγμα θέλω να σας περάσω το μήνυμα ότι δεν αρκεί απλά μία θεσπέσια φωτογραφία ως thumbnail για να καταπλήξετε το ευρύ κοινό, αλλά να είναι περιγραφική και επεξηγηματική του οπτικοακουστικού περιεχομένου που θα παρακολουθήσει ο χρήστης στο βίντεο σας. 

Τώρα, όσον αφορά τη δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού για το YouTube, σας συνιστώ οπωσδήποτε να επενδύσετε σε ένα ποιοτικό εξοπλισμό, ξεκινώντας αρχικά από την κάμερα, αγοράζοντας μία αξιόπιστη μηχανή από κάποια γνωστή μάρκα που θα σας δώσει τα εχέγγυα να εκτόξευσε την ποιότητα σας στα ουράνια, ανεβάζοντας βίντεο στην πλατφόρμα με ανάλυση 4K.

Επιπρόσθετα, σε καμία περίπτωση μην αγνοείτε τον ήχο, και αγοράζετε μικρόφωνα των 10 ευρώ για να εξοικονομήσετε χρήματα. Διότι, το μόνο που θα καταφέρετε είναι, αντί να βγαίνει ένας καθαρός και κρυστάλλινος ήχος,  θα πετύχετε τα αντίστροφααποτελέσματα, κάτι που θα παραπέμπει σε αντιεπαγγελματική δουλειά, υποβαθμίζοντας το υλικό σας που το φτιάξατε με πολύ κόπο.

Παρουσιάσεις με γραφήματα στο ίντερνετ

Ας ξεκινήσω με κάτι που δεν είναι αυτονόητο, αλλά είναι ζωτικής σημασίας, και απαιτείται να εστιάσετε την προσοχή σας σε τούτο το κομμάτι, ιδίως αν δίνετε online διαλέξεις ή χρειάζεται να κάνετε παρουσίαση της δουλειάς σας στο ευρύ κοινό, χρησιμοποιώντας το skype ή το zoom. Πλέον όσοι δίνουν ομιλία σε κοινό, είναι αδιανόητο απλά να εξηγούν τεχνικές λεπτομέρειες μόνο με τα λόγια, γιατί κάτι τέτοιο παραπέμπει σε προχειρότητα. Και κατ' επέκταση, να θυμάστε ότι μία εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις. Τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται.

Εν ολίγοις, όταν έχουμε σκοπό να δώσουμε μία ομιλία μπροστά σε κοινό, πρέπει πρωτίστως να οργανωθούμε, διεξάγοντας μία προεργασία που θα περιλαμβάνει την δημιουργία εικόνων, φωτογραφιών, βίντεο, και οπωσδήποτε γραφημάτων. Κατανοώ πως αυτή η διαδικασία ενέχει πολύ κόπο, πόσο μάλλον όταν ο χρόνος σου περιορισμένος και είσαι ένας πολυάσχολος άνθρωπος. 

Εν τούτοις είναι επιτακτική ανάγκη να μάθεις στη ζωή σου να εκπληρώνεις τις υποχρεώσεις σου με σωστό τρόπο, γιατί μόνο έτσι θα καταστείς σοβαρός επαγγελματίας. Ο δρόμος προς την κορυφή είναι γεμάτος δυσκολίες και κούραση, όμως σίγουρα θα ανταμειφθείς αν επιλέξεις να παρουσιάζεις τη δουλειά σου με κατατοπιστικές πληροφορίες που είναι εύκολα να γίνουν αντιληπτές από τον κόσμο στον οποίο απευθύνεστε. Και από αυτήν την ιδιομορφία είναι αδύνατο να λείψει  το Γράφημα που αναλύει μία περίσταση στοχευμένα με αριθμούς και σχεδιαγράμματα.

Εάν είστε αρχάριοι και δεν ξέρετε πως να δημιουργήσετε infographics σας προτείνω να χρησιμοποιήσετε τους παρακάτω εξής ιστότοπους και σας διαβεβαιώνω είναι βέβαιο πως θα σας λύσουν τα χέρια.

  • https://piktochart.com
  • https://venngage.com
  • https://www.canva.com/create/infographics
  • https://www.visme.co/make-infographics
  • https://spark.adobe.com/make/infographic-maker
  • https://infogram.com

Φυσικά υπάρχουν δεκάδες ακόμη τέτοιοι εξειδικευμένοι ιστότοποι, και καλό θα είναι να κάνετε μία έρευνα για να καταλήξετε σε εκείνο που καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες σας. Να σημειωθεί πως κάποιες από αυτές τις πλατφόρμες παρέχουν τις υπηρεσίες επί πληρωμή, ενώ ορισμένες εξ αυτών που τις παρέχουν δωρεάν συνοδεύονται από πολλούς περιορισμούς. Επομένως στην δική σας κρίση πως θα πορευτείτε. Εάν σας επιτρέπει ο οικονομικός σας προϋπολογισμός, τότε επιλέξτε κάτι επαγγελματικό όπως εκείνο του adobe, γιατί είναι απλά κάτι εξαιρετικό.