Πως να αυξήσεις τα leads στον ιστότοπο σου

pos-na-afxiseis-ta-leads-ston-istotopo-sou

Δυστυχώς οι περισσότεροι webmasters που έχουν στην κατοχή τους κάποιο ιστότοπο, ιστολόγιο, ή e-shop δεν έχουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία ή εμπειρία ώστε να παρακινήσουν τους χρήστες να προβούν σε μία θετική ενέργεια για την διαδικτυακή τοποθεσία τους, με αρνητικό πρόσημο οι επισκέπτες που έρχονται για πρώτη φορά στο site τους, μετά από λίγα λεπτά που έχουν διαβάσει το άρθρο να φεύγουν και να μην ξανάρχονται.

Τι είναι leads

Θα ξεκινήσω διευκρινίζοντας λεπτομερώς τι σημαίνει leads για εκείνους που δεν γνωρίζουν αρκετά πράγματα για το συγκεκριμένο αντικείμενο. Επί της ουσίας πρόκειται για μετατροπή ενεργειών ενός χρήστη χρήστη που βρίσκεται στον ιστότοπο μας, δηλαδή δεν θέλουμε απλά να διαβάσει το άρθρο μας, αλλά να προβεί και σε περαιτέρω ενέργειες, όπως να εγγραφεί στο newsletter ή στο push notifications μας, να αγοράσει κάποιο προϊόν, εφόσον είμαστε ηλεκτρονικό κατάστημα, και άλλα πολλά.

Τι κερδίζουμε από την αύξηση των leads στον ιστότοπο μας

Εάν για παράδειγμα είμαστε ένας ενημερωτικός ιστότοπος, το πρώτο πράγμα που θα καταφέρουμε, εφόσον ο επισκέπτης βάλει το email του και εγγραφεί στη λίστα του newsletter μας, να του στέλνουμε ανά λίγες ημέρες ή ανά μία εβδομάδα τα σημαντικότερα άρθρα για να μπει και να τα διαβάσει, ώστε να τον καταστήσουμε μόνιμο θαμώνας της διαδικτυακής τοποθεσίας μας. Φανταστείτε να έχετε 10.000 εγγεγραμμένους χρήστες στη λίστα σας, οι οποίοι όντως αλληλεπιδρούν κάθε φορά που στέλνετε ένα καινούργιο άρθρο. Αυτό σημαίνει αυτόματα πως θα ανεβάσετε κατακόρυφα την επισκεψιμότητα σας σε μόνιμη βάση και όχι παροδικά.

Ωστόσο τα πράγματα είναι ακόμη πιο ενδιαφέροντα αν έχετε κάποιο e-shop, γιατί εκεί μιλάμε ότι ενδεχομένως θα αυξήσετε σε μεγάλο ποσοστό τις πωλήσεις σας. Φερειπείν, ας υποθέσουμε ότι έχετε 5.000 εγγεγραμμένους χρήστες στο newsletter σας, και ανά 15 ημέρες στέλνετε μία τεράστια προσφορά της τάξεως του 50% για κάποιο προϊόν. Και μόνο το 5% εξ αυτών να προβεί σε μία αγορά, και πάλι θα μιλάμε για τεράστια επιτυχία, αφού από το πουθενά μεγεθύνεται τα κέρδη σας.

Πρόσθεσε κουμπιά Call to Action (CTA) στον ιστότοπο σου

Για να κατανοήσετε κατευθείαν πως λειτουργεί το ζήτημα, θα σας το περιγράψω με όσο πιο απλά λόγια γίνεται. Τα κουμπιά  Call to Action (CTA) ορίζονται ως εκείνα τα πλήκτρα που κάθε φορά ο χρήστης πατάει για να ολοκληρώσει μία μετατροπή, π.χ. για να εγγραφεί στη λίστα του newsletter, να κάνει like στο άρθρο, να το κοινοποιήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως Facebook, Twitter, Pinterest κ.λπ. Ο  αντίστοιχος  ελληνικός όρος για το Call to Action  είναι «Παρότρυνση για Δράση» και θεωρείται ένα τεράστιο κεφάλαιο στον τομέα του μάρκετινγκ και των διαφημίσεων.

Εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν υπάρχουν αυτά τα πλήκτρα σε κάθε σελίδα ή ανάρτηση στον ιστοχώρο σας, θα πρέπει να τα εισάγετε άμεσα οι ίδιοι σας, εφόσον έχετε τις τεχνικές ικανότητες για να το πράξετε ή να απευθυνθείτε σε κάποιον πεπειραμένο webmaster προκειμένου να το κάνει με επαγγελματικό τρόπο, και να τα τοποθετήσει στα σωστά σημεία ώστε να μην μοιάζει κατάσταση ως Spam, και παράλληλα να μην προκαλεί σύγχυση στον επισκέπτη, για παράδειγμα μπαίνοντας σε μία σελίδα να του πετάγονται δέκα πράγματα ταυτόχρονα, και τελικά να του προκαλείται σύγχυση, κάτι που θα πρέπει να αποφεύγεται κατηγορηματικά, διότι αντί να επιτύχετε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, θα συμβεί το ακριβώς αντίθετο και θα φύγει απευθείας.

Δημιουργήστε ποιοτικά άρθρα

Αρκετοί αδαείς αρθρογράφοι ή bloggers που γράφουν τα κείμενα για τον εκάστοτε ιστότοπο, επειδή τυχαίνει να βαριούνται και δεν θέλουν να κουραστούν, ακολουθούν τον εύκολο δρόμο, γράφοντας απλά 300 λέξεις και μάλιστα έχουν την εσφαλμένη εντύπωση πως κάνουν σωστά τη δουλειά τους, αλλά δεν κατανοούν πως αυτός ο κόπος πηγαίνει στράφι, διότι αυτά δεν θεωρούνται υψηλής ποιότητας ώστε να παροτρύνει το χρήστη να κάνει κάποιο leads.

Θα σας θέσω ένα ρητορικό ερώτημα που πρέπει να το απαντήσετε στον εαυτό σας. Ας υποθέσουμε ότι δύο ανταγωνιστές με διαφορετικά domain name στοχεύουν στη ίδια λέξη κλειδί, δηλαδή «πως να γίνεις καλός συγγραφέας», ωστόσο στο πρώτο άρθρο υπάρχουν 500 λέξεις και στο δεύτερο 2.500, Ποιο πιστεύετε ότι είναι πιθανότερο να πετύχει κάποιο lead, ανάμεσα στα δύο ανταγωνιστικά άρθρα, το πρώτο ή το δεύτερο;

Με το προαναφερόμενο παράδειγμα θέλω να σας περάσω το μήνυμα, ότι όσο πιο εκλεπτυσμένο περιεχόμενο δημιουργείται για το αναγνωστικό κοινό σας, τόσο περισσότερο θα αυξάνονται οι μετατροπές. Επίσης, ακολουθώντας αυτό το μονοπάτι θα δείτε πως κάποια στιγμή θα σας ανταμείψει και η ίδια η Google, όπως και άλλες μηχανές αναζήτησης, ανεβάζοντας σας τις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης για τις λέξεις-κλειδιά του άρθρου σας  που παρέχει αναλυτική και στοχευμένη πληροφορία.

Αύξησε τους συνδρομητές στο newsletter σου

Δεν θέλω να σας χαϊδεύω τα αυτιά με ψεύτικους ισχυρισμούς που δεν υφίστανται, όπως κάνουν ορισμένοι υποτιθέμενοι Γκουρού στο διαδίκτυο. Η αύξηση των συνδρομητών στο newsletter είναι μία άκρως δύσκολη διαδικασία, που ως συνήθως διεξάγεται με πολύ αργό ρυθμό και σε μεγάλο βάθος χρόνου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως οι χρήστες βομβαρδίζονται καθημερινά στο ίντερνετ με πλήκτρα CTA, και κάποια στιγμή φτάνουν σε σημείο να τα απεχθάνονται, και φυσικά οι μεγάλοι χαμένοι βγαίνουν εκείνοι που εστιάζουν αποκλειστικά στην ποιότητα, και έτσι δεν είναι εύκολο να πείσουν το δύσπιστο κοινό σε «παρότρυνση για δράση».

Προσωπικά έχω αφιερώσει αρκετό χρόνο για να αυξήσω τα μέλη της κοινότητας στο Texnologia.Net, και σας πληροφορώ πως όντως χρειάζεται πολύ δουλειά και έξυπνη τακτική προκειμένου να αποδείξεις ότι αξίζεις να σε εμπιστεύονται και να σε ακολουθούν. Και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής απέναντι σας, σας διαβεβαιώνω πως δεν αρκεί μονάχα το ποιοτικό περιεχόμενο, αλλά μία σειρά από διάφορους στρατηγικούς παράγοντες που πρέπει να εφαρμοστούν προσεκτικά, δίχως να γίνεσαι ενοχλητικός και υπερβολικός στα μάτια του επισκέπτη που έρχεται στο site σου μόνο για να διαβάσει κάποιο άθρο και τίποτα περισσότερο.

Είναι αλήθεια πως δεν μπορείς να αναγκάσεις κανέναν χρήστη με το ζόρι να εγγραφεί στο newsletter σου. Όσο πιο σύντομα το καταλάβεις, τόσο πιο γρήγορα θα προσηλωθείς στο στόχο σου για να βάλεις σε εφαρμογή το Plan B. Έτσι θα προχωρήσεις παρακάτω και δεν θα χάνεις τον πολύτιμο χρόνο σου σε απέλπιδες προσπάθειες, όπως κάνουν μερικοί εμμονικοί webmasters στο διαδίκτυο.

Εμπλούτισε με οπτικό υλικό τα άρθρα

Αυτό το κομμάτι είναι ιδιαίτερα κουραστικό γιατί απαιτείται να καταβάλετε περαιτέρω προσπάθεια, και πιο συγκεκριμένα εννοώ ότι χρειάζεται να δημιουργήσετε μοναδικές και εντυπωσιακές φωτογραφίες, βίντεο, σχεδιαγράμματα που όταν τα αντικρίζει ο αναγνώστης να εντυπωσιάζεται, αφού δεν τα συναντά συχνά στο διαδίκτυο. 

Είναι λογικό πως όταν κάποιος γράφει πέντε άρθρα την ημέρα για τον ιστότοπο του, είναι σχεδόν αδύνατο να κατορθώσει να συμπεριλάβει όλα αυτά τα οπτικά υλικά σε κάθε άρθρο ξεχωριστά. Ωστόσο φροντίστε τουλάχιστον σε ένα από αυτά να δώσετε τον καλύτερο σας εαυτό, και πιστέψτε με, θα έρθει η στιγμή που θα επιβραβευτείτε.

Επιπρόσθετα, δεν έχει κανένα νόημα να βάζεις 10 χάλια άρθρα στον ιστότοπο σου σε καθημερινή βάση, που αδιαμφισβήτητα, κανένα δεν θα έχει τα εχέγγυα να επηρεάσει θετικά το χρήστη. Οπότε, είναι προτιμότερο να επικεντρωθείτε σε ένα μόνο που θα κάνει πάταγο.