Κατάλογος επιχειρήσεων, τα θετικά και τα αρνητικά

katalogos-epicheiriseon-thetika-kai-arnitika

Οι διαδικτυακοί κατάλογοι επιχειρήσεων αποτελούν σήμερα αναπόσπαστο κομμάτι παρουσίασης και προώθησης μιας εταιρείας στο διαδίκτυο, όσο μικρή ή μεγάλη κι αν είναι η εκάστοτε επιχειρηματική οντότητα, ακόμη και αν πρόκειται για ελεύθερο επαγγελματία. Εάν για οποιοδήποτε λόγο αγνοείτε το συγκεκριμένο ζήτημα, τότε διαβάστε παρακάτω τη συνέχεια του άρθρου, γιατί θα μάθετε χρήσιμες πληροφορίες.

Θα σας παραθέσω ένα πολύ απλό παράδειγμα με κάποιους ελληνικούς επαγγελματικούς καταλόγους που έχουν κατά μέσο όρο 3 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες κάθε μήνα, και εννοώ φυσικά το vrisko.gr και το xo.gr.  Φανταστείτε οι ανταγωνιστές σας να είναι καταχωρημένοι σε αυτούς τους ιστότοπους, και να λείπετε εσείς. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες αυτών των πλατφορμών θα βρίσκουν μόνο τους αντιπάλους σας, και μάλιστα θα τους καλούν απευθείας στο τηλέφωνο για να τους εξυπηρετήσουν, δίχως να κουνηθούν από την καρέκλα του γραφείου τους, σε αντίθεση με εσάς που σας ξέρει και θα σας βρίσκει μόνο μόνο ο περίγυρος σας.

Αν είσαι ξεροκέφαλος και συνεχίζεις να πιστεύεις πως η επιχείρηση σου δεν χρειάζεται αυτά τα μαραφέτια, γιατί είσαι παραδοσιακός τύπος, τότε μάλλον σε παροτρύνω να αναθεωρήσεις τις απόψεις σου, γιατί αν συνεχίσεις να ασπάζεσαι τέτοιες παρωχημένες αντιλήψεις που ανήκουν στις προηγούμενες δεκαετίες, δεν θα έχεις τη δυνατότητα να μεγιστοποιήσεις τις πωλήσεις σου που ήδη είναι κουτσουρεμένες από την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας, λόγω της μειωμένης αγοραστικής δύναμης που έχουν οι πολίτες της κοινωνίας μας.

Βελτιώνετε την εμπορική επωνυμία σας, ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό

Σύμφωνα με διάφορες επιστημονικές έρευνες που σχετίζονται με το μάρκετινγκ, αναφέρουν κατηγορηματικά πως το 42%  των υποψήφιων πελατών πριν πραγματοποιήσουν την αγορά τους, αρχικά προβαίνουν σε έρευνα αγοράς για να βρουν πρωτίστως τις καλύτερες τιμές και κατά δεύτερο λόγο να μάθουν εάν αν το τάδε e-shop είναι κάποια αξιόπιστη εταιρεία που δεν πρόκειται να τους εξαπατήσει, όπως συμβαίνει συχνά με διάφορους κακούς επαγγελματίες που δεν σέβεται το αγοραστικό κοινό που τους εμπιστεύεται.

Και πιο αναλυτικά, πλέον μπορείς να βρεις αμέτρητες κριτικές για μία επιχείρηση, κάτι που σου δίνει μία σαφή εικόνα για το τι θα αντιμετωπίσεις εάν ψωνίσεις από αυτό το κατάστημα. Με λίγα λόγια, όσο πιο πολλές κριτικές υπάρχουν από αληθινούς ανθρώπους για το κατάστημα, τόσο πιο εμπεριστατωμένη άποψη θα σχηματίσεις, και παράλληλα θα σου δώσει τα εχέγγυα να καταλάβεις αν πρέπει να το αποφύγεις ή να το προτιμήσεις, διότι συνήθως υπάρχουν κατατοπιστικές μαρτυρίες που εξηγούν συνήθως λεπτομερώς την εμπειρία που βίωσαν.

Επομένως θα ήταν ανόητο έως επιπόλαιο αν διαθέτεις μία επιχείρηση να μην την καταχωρήσεις σε επαγγελματικούς καταλόγους, γιατί έτσι θα διευρύνεις την φήμη της επιχείρησης σου, αρκεί βέβαια να κάνεις καλή εντύπωση στους αγοραστές πού ψωνίζουν από το κατάστημα σου, ώστε να μην καταλήξεις να διασυρθείς από τα κακά σχόλια που αφήνουν οι δυσαρεστημένοι πελάτες σου.

Δωρεάν καταχώρηση σε επαγγελματικό κατάλογο

Ίσως ένα από τα πιο αξιόλογα πλεονεκτήματα που παρέχουν τα business directory έγκειται στο γεγονός πως η καταχώρηση είναι απολύτως δωρεάν, χωρίς κάποιο αντάλλαγμα ή υποχρέωση από τον ενδιαφερόμενο, πέραν της επιβεβαίωσης των στοιχείων της εταιρείας σας για την εξακρίβωση και επαλήθευση των πληροφοριών που έχετε εισάγει στη φόρμα εγγραφής. Κατά το παρελθόν συνέβησαν αρκετά παρατράγουδα με κάποιους μπαταχτσήδες που έβαζαν ψεύτικα στοιχεία ανύπαρκτων επιχειρήσεων για να εξαπατήσουν τον κόσμο.

Τώρα, όσον αφορά το προωθητικό σκέλος της υπόθεσης σε επιχειρηματικούς καταλόγους, εννοείται πως είναι σχετικά ακριβό, αν αναλογιστούμε πως θα προβληθείτε σε εκατομμύρια επισκέπτες. Σε περίπτωση που πληρώσετε για να προωθήσετε την επιχειρηματική σας οντότητα, τότε θα εμφανίζεστε πρώτοι σε λέξεις-κλειδιά με μεγάλη αναζήτηση, όπως για παράδειγμα «ανακαίνιση κτιρίων στην Αθήνα», κάτι που σημαίνει πως όσοι ψάχνουν να ανακαινίσουν το σπίτι τους σε τούτη την πόλη, θα εμφανίζεστε στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων στον κατάλογο που μεταφράζεται σε περισσότερες μετατροπές, δηλαδή πωλήσεις.

Βελτιωμένο SEO για την ιστοσελίδα σου

Η χρήση διαδικτυακών επιχειρηματικών καταλόγων βοηθά στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης προσθέτοντας εξερχόμενους εισερχόμενους συνδέσμους προς τον ιστότοπο σας, δίνοντας του ώθηση να αναρριχηθεί στο οργανικά αποτελέσματα της Google, και τελικά να πιάσει καλύτερες κατατάξεις, απολύτως δωρεάν.

Όταν ένας δυνητικός πελάτης βλέπει στην ηλεκτρονική λίστα του εκάστοτε καταλόγου μία καταχωρημένη επιχείρηση, μπορεί να κάνει κλικ σε τούτο το σύνδεσμο για να μεταβεί απευθείας στην διαδικτυακή τοποθεσία σας. Τα προγράμματα ανίχνευσης μηχανών αναζήτησης λατρεύουν αυτήν την ανακατεύθυνση από υψηλού κύρους business directory - όσους περισσότερους ποιοτικούς συνδέσμους με τη μορφή εξωτερικών links στοχεύουν προς τον ιστότοπο σας, τόσο υψηλότερη θα είναι η κατάταξή σας στο Google. 

Κατάλογος επιχειρήσεων, τα αρνητικά στοιχεία

Ξεκινάω με τα μειονεκτήματα, γιατί δεν επιδιώκω να σας χρυσώσω το χάπι και να σας τα παρουσιάζω όλα ρόδινα. Όλοι οι επιχειρηματικοί κατάλογοι στη σημερινή εποχή λειτουργούν κατά κάποιο τρόπο με εξελιγμένες δυνατότητες σε σχέση με το παρελθόν, εμφανίζοντας τα αποτελέσματα με τις περισσότερες θετικές αξιολογήσεις που έχουν γράψει οι χρήστες της πλατφόρμας, και αφήνοντας τις τελευταίες θέσεις εκείνες με τα περισσότερα αρνητικά σχόλια.

Αν λοιπόν ανήκετε στην κατηγορία εκείνων των εταιρειών που έχουν πληθώρα αρνητικών αξιολογήσεων, τότε θα έχει ως αρνητικό πρόσημο και αυτοί που δεν γνωρίζουν το ποιόν σας να σας αποφεύγουν προκειμένου να μη βρουν τον μπελά τους μαζί σας. Να θυμάστε ότι μπορείτε να ξεγελάσετε πολύ κόσμο για μικρό χρονικό διάστημα, αλλά με το πέρασμα των καιρών θα μαθευτεί στην online πιάτσα η ασυνέπεια που δείχνετε ως επαγγελματίες, και τελικά θα κάνετε μεγαλύτερο κακό στον εαυτό σας κάθε φορά που προβάλλεται η καταχώρηση σας.

Κατάλογος επιχειρήσεων, τα θετικά στοιχεία

Αυτή την στιγμή υπάρχουν χιλιάδες επαγγελματικοί κατάλογοι ανά την υφήλιο και περίπου μερικές δεκάδες στην Ελλάδα. Οπότε εάν καταχωρήσετε την επιχείρηση σας σε όλες αυτές τις διαδικτυακές τοποθεσίες θα διευρύνετε την ορατότητα (visibility) των επιχειρηματικών ιχνών σας στον ψηφιακό κόσμο, και κάπως έτσι θα αρχίσετε να χτίζετε την φήμη σας, σχεδόν δωρεάν, τουλάχιστον στις περισσότερες περιπτώσεις.

Είναι επιτακτική ανάγκη να χρησιμοποιήσετε και να εκμεταλλευτείτε κάθε εργαλείο ή μέσο που σας παρέχεται δωρεάν για να διακριθείτε και να ξεχωρίσετε από τη μάζα. Εάν βλέπετε σοβαρά το επιχειρείν, ενώ συνάμα δεν σας περισσεύουν αρκετά χρήματα για να διαφημιστείτε στο Google AdWords, στο Facebook ads ή σε κάποιο ενημερωτικό ιστότοπο, τότε αυτή η μεθοδολογία φαντάζει μονόδρομος και ας μην είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, γιατί προφανώς οι καταχωρήσεις απαιτείται να γίνονται χειροκίνητα, πράγμα που θα σας αναγκάσει να αφιερώσετε αρκετό χρόνο.

Google My Business

Εάν θέλετε να βελτιώσετε το τοπικό SEO της επιχειρηματικής ιστοσελίδας σας, τότε οφείλετε να κατανοήσετε τη σημασία της συχνής ενημέρωσης και συντήρησης της καταχώρισης σας στο Google My Business. Ακόμα και μετά εισαγωγή των βασικών πληροφοριών σας, υπάρχουν μερικοί παράμετροι που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και δεν πρέπει ποτέ να τα αμελείτε, όπως η ενημέρωση των ωρών λειτουργίας σας, η προσθήκη νέων φωτογραφιών και η απάντηση σε κριτικές, τα οποία, όμως μπορούν να βελτιώσουν μόνο τις τοπικές κατατάξεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. 

Σας πληροφορώ πως όσοι επαγγελματίες δίνουν την απαιτούμενη βαρύτητα στο Google My Business, έχουν σαφές προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών τους, αφού θα τους εμφανίζει συχνότερα σε διάφορες φράσεις ή λέξεις κλειδιά που έχουν τυπικά μεγάλο όγκο αναζητήσεων, για παράδειγμα «υδραυλικός στην Καβάλα» σε μία σχετικά μεγάλη πόλη για τα δεδομένα της Ελλάδας. Έτσι θα καρπωθείτε τα οφέλη που προκύπτουν από μία δωρεάν διαδικασία, ενώ παράλληλα θα έχετε τη δυνατότητα να απαντάτε στα σχόλια των χρηστών και να αλληλεπιδράτε μαζί τους, δείχνοντας πως σας ενδιαφέρει να ικανοποιείται τον κόσμο.