Η λογική με το δωρεάν δώρο σε κάθε αγορά (1+1)

i-logiki-me-to-dorean-doro-se-kathe-agora

Όσοι επιχειρηματίες έχουν κατάστημα, αναμφισβήτητα επιδιώκουν με κάθε τρόπο να μεγιστοποιήσουν στο έπακρο τις πωλήσεις τους, κάτι που ομολογουμένως είναι μία εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία, ιδίως αν δεν γνωρίζεις πως λειτουργεί στην ουσία το μάρκετινγκ. Η λογική με το δωρεάν δώρο σε κάθε αγορά μπορεί να φαντάζει ζημιογόνο για κάποιον που έχει μία επιχείρηση, πόσο μάλλον δε, αν τα οικονομικά δεν το επιτρέπουν. Εν τούτοις, πρόκειται για μία στρατηγική που αν εφαρμοστεί σωστά και μεθοδικά θα αυξηθεί ο όγκος των πωλήσεων.

Ωστόσο για να μην υπάρχουν παρανοήσεις στα γραφόμενα μου, είναι λογικό πως αυτή η τακτική δεν μπορεί να εφαρμοστεί εσαεί, καθαρά για πρακτικούς λόγους που σχετίζονται με το οικονομικό σκέλος της υπόθεσης, αλλά δύναται να διαρκέσει για μακρύ χρονικό διάστημα εάν το εκάστοτε κατάστημα κλείσει εμπορική συμφωνία ή συνάψει συνεργασία με τον χονδρέμπορο που προμηθεύεται το εμπόρευμα. 

Αν είσαι καταστηματάρχης και νομίζεις ότι σε ενδιαφέρει το ζήτημα, τότε διάβασε ολόκληρο το άρθρο για να μάθεις μερικές χρήσιμες συμβουλές που ενδεχομένως να σε βοηθήσουν να ξεκολλήσεις από το στάσιμο σημείο που βρίσκεσαι στα επιχειρηματικά σου δρώμενα.

Η λογική με το δωρεάν δώρο σε κάθε αγορά

Να θυμάσαι ότι όταν ο πελάτης νιώθει ευνοημένος, τότε αυτό το διατυμπανίζει στον περίγυρο του, ώστε να ωφεληθούν και τα φιλικά του πρόσωπα, προφανώς διότι πρόκειται περί μοναδικής ευκαιρίας και δεν πρέπει να τη χάσουν. Δηλαδή μοιάζει κάτι σαν κατεπείγον, αφού είναι άγνωστο εάν θα συνεχιστεί να υφίσταται αυτή η προσφορά.

Με αυτό το μικρό τρικ, είναι σχεδόν πανεύκολο να προτρέψεις τον υποψήφιο πελάτη που μπήκε, είτε στο φυσικό σου κατάστημα, είτε σε στο e-shop να αγοράσει κάτι από το μαγαζί σου, γιατί θα κερδίσει ένα μικρό δωράκι, ή κάποιο μεγαλύτερης αξίας ανάλογα με τα χρήματα που δαπάνησε ψωνίζοντας από εσένα.

Θα σας παραθέσω ένα λάμπρο παράδειγμα που σίγουρα σας έχει τύχει να το δείτε αρκετές φορές σε κάποιο σούπερ μάρκετ. Φερειπείν, με την αγορά μία συσκευασίας παίρνετε ένα ακόμη δώρο (1+1) έως ότου εξαντληθεί το απόθεμα. Φαντάσου να έχεις μπροστά σου δύο παρόμοια προϊόντα από δύο διαφορετικές μάρκες που κοστίζουν την ίδια τιμή, αλλά το πρώτο σου χαρίζει ένα ακόμη δωρεάν, ενώ το δεύτερο παίρνεις μονάχα ότι πληρώνεις. Εσείς τι λέτε; Ποιο θα επιλέξει η νοικοκυρά το πρώτο ή το δεύτερο; Σαφώς το πρώτο, γιατί οι καιροί που διανύουμε είναι εξαιρετικά δύσκολοι, και κάθε ένας προσπαθεί να εξοικονομήσει έστω και ένα ευρώ.

Αξίζει να προσφέρεις μία συν μία συσκευασία δώρο;

Θα ξεκινήσω αρχικά με κάτι που πρέπει έχετε πάντα κατά νου. Επειδή ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος στην αγορά, οφείλεις να κάνεις πάντα κάτι παραπάνω από τον ανταγωνιστή σου, ώστε να σε προτιμάει το ευρύ αγοραστικό κοινό, ακόμη και αν τα έσοδα σου δεν θα είναι τεράστια με την εκάστοτε προωθητική ενέργεια που σκοπεύεις να αρχίσεις.

Το σκεπτικό πίσω από αυτή την ενέργεια έγκειται στο γεγονός πως έτσι βασικά θα κατορθώσεις να αυξήσεις τον τζίρο σου, και σε μικρότερο βαθμό τα καθαρά σου κέρδη. Βέβαια εδώ τίθεται ένα εύλογο ερώτημα. Τι νόημα έχει να αυξήσω το τζίρο μου, και να μπω σε μία δύσκολη διαδικασία, εάν τα προσδοκώμενα κέρδη μου θα είναι λίγα ως ελάχιστα; 

Η απάντηση στο προαναφερόμενο ερώτημα είναι σχετικά απλή και μπορούν να την κατανοήσουν μόνο όσοι διακατέχονται από επιχειρηματικό δαιμόνιο. Διότι έτσι θα καταφέρεις να καταστήσεις πολυπόθητο το προϊόν σου, και κατά δεύτερο λόγο, κάπως έτσι επιτυγχάνεται μία έμμεση διαφήμιση, αφού αυτή η προσφορά θα κοινοποιηθεί από στόμα σε στόμα.

Ποια είναι η τακτική για να προσφέρεις 1+1 δώρο

Όπως ειπώθηκε στις παραπάνω ενότητες, σε πρώτη φάση θα πρέπει να διαπραγματευτείς με τον χονδρέμπορο που σε προμηθεύει με προϊόντα, ώστε να σου πουλήσει σε χαμηλότερη τιμή το εμπόρευμα που θα πάρεις. Αν για παράδειγμα σε μία κανονική περίοδο έκανες παραγγελία μόνο 100 τεμάχια από κάποιο συγκεκριμένο προϊόν, πλέον θα συνεννοηθείς με τον προμηθευτή σου ότι σκοπεύεις να αγοράσεις 800 κομμάτια για να σου κατεβάσει κατά 50% το κόστος. Αυτοί οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί και σας τους παραθέτω απλά για να κατανοήσετε πως δουλεύει το πράγμα.

Κάτι παρόμοιο ισχύει αν παράγεις το δικό σου αγαθό, για παράδειγμα, κάποιο τρόφιμο, κάποιο ρούχο κ.λπ. με τη μόνη ειδοποιό διαφορά ότι εδώ θα πρέπει να παραγγείλεις μεγάλες ποσότητες πρώτων υλών ώστε να σου βγει φθηνότερα το κόστος παραγωγής για κάθε συσκευασία. 

Φθηνότερες υπηρεσίες στη μισή τιμή

Σε θεωρητικό πλαίσιο, εδώ τα πράγματα είναι σχετικά ευκολότερα αν παρέχεις υπηρεσίες, αφού δεν χρειάζεται να έχεις απόθεμα, να αγοράσεις εμπόρευμα ή πρώτες ύλες. Όμως σε καμία περίπτωση δεν υποτιμώ το γεγονός πως μία εταιρεία για να παράξει μία ποιοτική υπηρεσία απαιτείται να καταβάλει τεράστια προσπάθεια, πόσο μάλλον να προσφέρει στη μισή τιμή αυτό που φτιάχνει με κόπο και ας είναι άυλο, που σημαίνει ότι χρειάζεται να πληρώσει περαιτέρω εργατικές ώρες για να καλύψει τη ζήτηση της προσφερόμενης υπηρεσίας όταν υπάρχει κάποια προωθητική ενέργεια.

Ας υποθέσουμε ότι είσαι web designer, και βλέπεις οι πωλήσεις σου να παραμένουν στάσιμες εδώ και ένα χρόνο, επειδή είναι υπέρ κορεσμένη η αγορά, ενώ συνάμα μέσα στην οικονομική κρίση στην Ελλάδα μειώθηκε η αγοραστική δύναμη, που σημαίνει ότι υποψήφιοι πελάτες δεν έχουν αρκετά χρήματα να δαπανήσουν, ακόμη κι αν στην προκειμένη περίπτωση θεωρείται απαραίτητο.

Προσωπικά συνιστώ να προβαίνεις σε γενναίες προσφορές των υπηρεσιών σου, ανά χρονικά διαστήματα που εσύ θα κρίνεις ότι είναι η κατάλληλη στιγμή και θα σου αποφέρει κάποιο άμεσο όφελος, που σαφώς δεν είναι πρώτα τα χρήματα, αλλά η διάδοση της εμπορικής επωνυμίας σου. 

Η συχνότητα της προωθητικής ενέργειας

Όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός, «όσα ξέρει ο νοικοκύρης, δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος». Ο μόνος που γνωρίζει πραγματικά από πρώτο χέρι τις δυσμενείς συνθήκες που βιώνει μία επιχείρηση είναι ο ίδιος ο επιχειρηματίας. Θέλω να είμαι ειλικρινής και να αναφέρω πως ομολογουμένως βρισκόμαστε σε μία περίοδο που υπάρχει εμφανή έλλειψη ρευστότητας στα ταμεία σχεδόν όλων των επιχειρηματικών οντοτήτων, και αντικειμενικά η πλειονότητα εξ αυτών προσπαθούν με κάθε τρόπο να μειώσουν τα έξοδα ώστε να επιβιώσουν και να μην βάλουν λουκέτο στο μαγαζί τους.

Όμως με την κοσμοθεωρία, ότι δεν είναι σωστό να ξοδεύουμε χρήματα για μία προωθητική ενέργεια, αφού πρόκειται για μία περιττή ή άσκοπη κίνηση που ενδεχομένως να μην φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, λόγω πολλών συγκυριών,  τότε αυτό που πιθανό να καταφέρεις, είναι όντως ότι θα γλιτώσεις κάποια έξοδα, αλλά παράλληλα, και βέβαιο πως δεν δεις πότε την επιχείρηση σου να αναπτύσσεται και να πρωταγωνιστεί στον τομέα της, και θα βρίσκεσαι διαρκώς, κάπου μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, και θα αναρωτιέσαι τι κάνουν οι πρωτοπόροι και έχουν προοδεύσει τόσο πολύ.

Απλά θα αναφέρω μία σημαντική παράμετρο, που θα πρέπει κατά τη γνώμη να την λαμβάνεται πάντα υπόψιν σας, αν επιθυμείτε να κάνετε το μεγάλο μπαμ και να διαπρέψει η επιχείρηση σας γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές. Και πιο αναλυτικά, δώστε ιδιαίτερη βαρύτητα στο χτίσιμο της φήμης, ιδιαίτερα εάν είστε μία καινούργια εταιρεία και ψάχνει να βρει τα πατήματα της, ακόμη και αν δεν έχει τεράστιο οικονομικό προϋπολογισμό για διαφημίσεις ή προωθητικές ενέργειες.

Αυτές οι ενέργειες θεωρούνται άτυπα ως επένδυση, και σας διαβεβαιώνω πως εάν διεξαχθούν με σωστό και κατάλληλο τρόπο, τότε θα δείτε πώς σιγά-σιγά θα μεγεθύνετε το brand name σας, ενώ ταυτόχρονα, με την πάροδο των ετών θα κλείνετε περισσότερες κερδοφόρες συμφωνίες και συνεργασίες.